Optymalną propozycją tuningu mechanicznego silnika jest wymiana wałka (wałków) rozrządu. Tuning Jędrasik oferuje tu produkty bydgoskiej firmy Świątek. Prowadzimy sprzedaż oraz montaż i regulację sportowych wałków rozrządu typu GT oraz sprowadzamy wałki rajdowe i wyczynowe. Możliwe jest również za naszym pośrednictwem zamówienie i wykonanie wałków do niemal dowolnego silnika wolnossącego. Wałki sportowe produkowane w firmie Świątek wykonywane są ze stali stopowej drogą obróbki mechanicznej i następnie hartowane powierzchniowo do odpowiedniej twardości. Często stosuje się dodatkową obróbkę chemiczną – fosforanowanie poprawiające własności powierzchni materiału. W niektórych przypadkach ( gdy umożliwia to konstrukcja mechanizmu rozrządu ) wałki sportowe wykonywane są poprzez przeszlifowanie krzywek wałka seryjnego na inny kształt. Zasady montażu wałków sportowych. Wałki sportowe posiadają w stosunku do wałków seryjnych krzywki o większym wzniosie, dłuższych czasach otwarcia zaworów oraz najczęściej podwyższoną prędkość otwierania i zamykania zaworów. Zapewnia to wzrost sprawności i wielkości napełnienia cylindrów a w konsekwencji podwyższenie mocy i momentu obrotowego osiąganego przez silnik. W zależności od przeznaczenia wałki dzielimy na trzy typy. 1. WAŁKI SPORTOWE - GT - są to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów turystycznych poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”, dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak: - zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. ) - zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora - w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce. Tą przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika - podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm ), - skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach 2. WAŁKI RAJDOWE - R - przeznaczone są także do samochodów turystycznych, do silników mających uzyskiwać możliwie dużą moc, oraz do samochodów startujących w ogólnodostępnych imprezach sportowych ( orientacyjny wzrost mocy do 30 % ). Przy montażu tych wałków stosuje się szerszy niż dla wałków GT zakres dodatkowych przeróbek ( wyższe stopnie sprężania, zwiększenie pojemności i inne ). 3. WAŁKI WYCZYNOWE - W - przeznaczone do samochodów wyczynowych posiadających silniki mające osiągać maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego z uwzględnieniem charakteru imprezy i zakresu przeróbek całego pojazdu ( wzrost mocy o 50 - 100 % ). Podczas przygotowania tych silników dokonuje się często znacznych zmian konstrukcyjnych . Wszystkie wałki rozrządu montuje się wyłącznie z nowymi elementami współpracującymi ( popychacze, dźwignie zaworowe lub płytki ). Dopuszcza się montaż dźwigni i popychaczy regenerowanych w naszej firmie. cennik i katalog gotowych wałków firmy Świątek-Tuning ... tutaj Przykładowe wykresy mocy i momentu obrotowego mierzone na naszej hamowni podwoziowej Skoda felicja 1,6 8V 75KM wałek + chip V-tech + kolektor ssący GodulaMotorSport - po modyfikacji 103 KM Ford Focus 1,8 ZETEC 115KM wałek + chip V-tech + modyfikacja głowicy i wydechu - przed 112 KM po modyfikacji 147 KM TUNING JĘDRASIK Łódź Al. 1-go Maja 14 tel. 42/ 630 07 70 tuning@jedrasik.pl strona startowa . co nowego na stronach . promocje . wyprzedaże . . galeria . . styl . . spoilery . alufelgi . wnętrza . ekskluzywne akcesoria . grafika . . moc . . chiptuning benzyna i tdi. nitro . wałki rozrządu . wydechy sportowe . świece filtry magnetyzery . . pewność . . wydechy i końcówki . zawieszenia . hamulce . . daewoo . . . firma . . cenniki . kontakt . warsztat . sklep . hamownia opracowanie strony www.studio.jedrasik.pl . . . |